NotíciesOposició Andorra la Vella

Un nou espai públic al Cedre necessari, però que serà una realitat molt més tard del previst

Els consellers de Demòcrates al Comú d’Andorra la Vella, David Astrié i Rosa Maria Sabaté, han votat a favor aquest dijous, en sessió de Consell de Comú, del suplement de crèdit d’1,3 milions d’euros per habilitar la planta baixa de l’edifici de pisos a preu assequible del Cedre. En aquesta planta s’hi ubicarà un nou espai per a la gent gran i una plaça pública. “Tots els acords vinculats amb el Cedre els hem votat a favor“, ha recordat Astrié, “tenint en compte que és un projecte que vam iniciar nosaltres al passat mandat“. Ara bé, ha lamentat la demora que està patint l’execució de l’obra: “nosaltres ja ho vam deixar tot preparat i si ho haguessin tirat endavant al seu moment, probablement ja estaria construït“.

Però la realitat és que, gairebé dos anys després d’iniciar el mandat, “estem aprovant suplements de crèdit per adjudicar la construcció“, ha plantejat Astrié, afegint que, “si s’haguessin agilitzat els mecanismes, no ens trobaríem ara en aquesta situació“.

Astrié demana més planificació en les obres i coordinació amb els altres comuns per evitar els actuals caos circulatoris

En un altre ordre de coses, els consellers de DA també han votat a favor del conveni de col·laboració amb FEDA per construir una estació transformadora a la plaça Rebés. En aquest punt però, i tenint en compte que es tracta d’una obra d’envergadura, Astrié ha demanat coordinació en la seva execució i una planificació no només amb la resta d’obres en curs de la parròquia, sinó també amb les de les altres parròquies. “Els últims mesos estem patint un caos circulatori perquè s’ajunten moltes obres de manera simultània“, ha manifestat Astrié. Per això ha defensat que es puguin fer de manera esglaonada en el temps, a través d’una coordinació que es podria treballar “a la reunió de cònsols“.

Finalment, Astrié ha celebrat el canvi de parer de l’actual majoria pel que fa al Poblet de Nadal. De criticar-lo quan estaven a l’oposició, sobretot pel que fa a la despesa, han passat a considerar-lo “un referent al sud d’Europa” i invertir-hi “una despesa similar o superior a la que fèiem nosaltres“. “Valorem molt positivament aquest canvi de parer”, ha puntualitzat Astrié.

Etiquetes: Notícies, Oposició Andorra la Vella

Articles relacionats

Mesures contundents i transversals per frenar el contraban al Pas de la Casa