Articles d'opinióGema Miguel

Una campanya electoral clau

Ben aviat se celebraran unes noves eleccions al nostre país, en aquesta ocasió seran uns comicis comunals. Les campanyes electorals de les candidatures concurrents, un total de vint-i-una, ajudaran a decidir a totes aquelles persones que estan indecises per escollir els que consideren que són els millors candidats/es per representar-los al comú de la seva parròquia. Al llarg de la campanya els partits exposen quines són les polítiques i els projectes que es duran a terme durant els següents quatre anys.

Les campanyes electorals tenen una durada de quinze dies, tot i que avui en dia, amb l’era digital, la societat interconnectada i mediatitzada en la que vivim ha convertit les campanyes en permanents. Aquest fet comporta que totes i cadascuna de les persones que volen ser escollides com a representants de les seves parròquies han de sotmetre’s, des del moment en què són escollides candidates, al ritme frenètic que caracteritza les campanyes electorals. Aquest fet obliga als que són candidats nous a haver d’entendre ja abans la dinàmica, el llenguatge i el ritme que suposa una campanya electoral i el fet de participar en política.

Els que són candidats nous han d’entendre ja abans la dinàmica, el llenguatge i el ritme que suposa una campanya electoral

Definir una estratègia i desenvolupar-la tal com s’ha planificat és clau. Previsió, planificació i execució són elements determinants i marquen la diferència entre una campanya guanyadora i una que no ho és. Al llarg dels quinze dies de campanya apareixeran obstacles que voldran, o almenys intentaran, desviar la planificació establerta. L’èxit està a mantenir allò que s’ha planificat des de l’inici, i evitar la improvisació.

Previsió, planificació i execució són elements determinants i marquen la diferència entre una campanya guanyadora i una que no ho és

Totes les campanyes són diferents, i suposen un gran repte. Per assolir-lo amb èxit cal un equip cohesionat i disposat a afrontar tots els imprevistos que puguin aparèixer, siguin de la categoria que siguin. Una estructura sòlida que combini persones de confiança, bons professionals i gent del partit ens garantirà la força que és necessària per arribar a tots els objectius que ens hàgim marcat.

Per sobre de tot, una campanya electoral és un esforç col·lectiu i molt intens, que requereix la col·laboració de moltes persones –els mateixos candidats, però també afiliats i simpatitzants del partit- per tal de poder assumir amb les màximes garanties el repte logístic, humà i econòmic que suposa.

Etiquetes: Articles d'opinió, Gema Miguel

Articles relacionats

Carn d’Andorra, identitat de país
Ribbentrop-Mólotov