El Centre Esportiu d’Ordino (CEO) ha assolit aquests darrers quatre anys l’objectiu del dèficit zero, gràcies a la “bona gestió” i sense massificar les instal·lacions, ha destacat aquest dijous la candidata a cònsol menor d’‘En Comú per Ordino’, Eva Choy. En l’actualitat, s’està en ple procés d’ampliació del centre, per poder assumir l’augment de persones interessades a fer-se socis. Actualment hi ha una llista d’espera de 150 persones, que es reduirà els pròxims mesos.
El número 6 de la candidatura, Jordi Serracanta, ha explicat que les obres estaran enllestides el setembre de l’any vinent, però que al febrer ja es podran obrir els nous vestuaris, pel que ja es podrà ampliar el nombre de socis. Actualment n’hi ha uns 1.800 i es podrà arribar progressivament fins als 2.300. La remodelació, a banda d’ampliar la zona de vestidors, contempla més zones d’esport, sales polivalents i un ascensor exterior. La inversió supera els 3 milions d’euros.
Serracanta ha garantit que, malgrat aquesta important inversió, es controlarà l’afluència i no es massificarà el CEO. El que sí que es farà és crear nous abonaments per a hores de menys afluència, com els matins o els caps de setmana.
Pressupost participatiu i consellers de barri, apostes de Demòcrates d’Escaldes per impulsar la participació ciutadana
“Volem millorar el contacte i la interacció amb els ciutadans perquè, al cap i a la fi, les persones són el motor de la parròquia”. Així s’ha expressat la número 9 de la llista de Demòcrates+Independents d’Escaldes-Engordany, Laura Lavado, per defensar la proposta d’ampliar la participació de la ciutadania en el dia a dia del Comú. És a dir, “comptar amb ells no només quan s’apropen les eleccions, sinó durant tot el mandat i amb totes les iniciatives” que els puguin afectar.
Per a aquest motiu, ha explicat Lavado, el projecte taronja aposta per mantenir l’actual servei de Línia de contacte directe amb la cònsol, i també l’aplicació per a telèfon mòbil per posar-se en contacte amb els consellers. A la vegada, i seguint la línia endegada pel Govern, vol incorporar el concepte de pressupost participatiu, perquè els escaldencs puguin escollir cada any un gran projecte per a la seva parròquia. També es crearan “processos participatius” per decidir sobre qüestions rellevants com, per exemple, el pla estratègic que planteja la candidatura taronja per a la Part Alta d’Escaldes.
Així mateix, es vol crear la figura del conseller de barri, perquè coordini reunions periòdiques per tractar problemes específics de cada zona. I poder conèixer i treballar millor, així, totes les demandes.
Lavado ha estat acompanyada a l’acte que s’ha fet davant del Comú pel número 5, Josep Travé, i el número 12, Pere Garcia.
‘En Comú per Andorra la Vella’ ampliarà les zones lúdiques de Santa Coloma
Santa Coloma ha viscut una millora d’imatge i de serveis molt destacada aquest darrer mandat. L’objectiu d’‘En Comú per Andorra la Vella’ és no quedar-se aquí i seguir aportant millores als ciutadans del nucli. Per exemple, ampliant les zones lúdiques i les zones infantils. Així ho ha explicat el número 9 de la llista, Gerard Menardia, des del parc de la Serradora, inaugurat fa uns mesos i mostra d’aquest treball intens que s’ha fet per Santa Coloma.
En aquest sentit, Menardia ha informat que ‘En Comú per Andorra la Vella’ porta al seu programa el projecte d’una nova zona infantil al costat d’aquest parc, pensada sobretot per als infants més petits, d’1 a 5 anys.
“S’ha fet molt bona feina a Santa Coloma i, si sortim elegits, continuarem amb aquesta dinàmica”, ha garantit Menardia, que ha estat acompanyat a l’acte per la número 8, Letícia Teixeira, i la número 10, Judit Ruiz.
‘En Comú per Encamp’ treballarà per millorar les condicions del sector comercial i hoteler
La dinamització d’Encamp passa perquè l’oferta comercial i hotelera sigui atractiva, tal com ha refermat en l’acte d’aquesta tarda, davant l’Hotel Rosaleda, el número 5 d’‘En Comú per Encamp’, Josep Maria Marot. Per aconseguir-ho, la candidatura aposta per donar facilitats a hotelers i comerciants perquè s’instaurin a la parròquia i, a la vegada, ajudar els existents a modernitzar-se. D’aquesta manera, “ens convertirem en pol turístic i millorarem la qualitat de vida dels encampadans”, ha manifestat Marot.
Per exemple, es donaran més facilitats per a l’obertura de nous negocis, es treballarà per simplificar els tràmits, per oferir incentius fiscals, i Marot ha garantit que es mantindran les bonificacions en l’impost de radicació els dos primers anys de vida de les empreses. D’altra banda, en el marc del pla estratègic de dinamització que s’ha aprovat aquest mandat, s’impulsaran campanyes per “fer parròquia i conscienciar els ciutadans perquè consumeixin a Encamp”, ha defensat Marot.
Així mateix, s’està estudiant el projecte d’oferir la gratuïtat dels aparcaments del centre.
Marot ha plantejat que, des d’‘En Comú per Encamp’ “som conscients que darrere l’activitat comercial i dels negocis hi ha la vida, el dia a dia del ciutadà”, i cal un impuls important. La cap de llista, Laura Mas, ha afegit que Encamp és la primera porta d’entrada a Grandvalira i que s’ha de treballar perquè els esquiadors es decantin per quedar-se a la parròquia, a comprar i a dormir.